close
تبلیغات در اینترنت

اهمیت انعطاف پذیری و قدرت برای ارزیابی تعادل در تکنیکهای پومسه

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید

تبلیغات

Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

لینک دوستان

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 155
کل نظرات : 125
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 712
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 249
بازدید دیروز : 484
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 4
آي پي امروز : 17
آي پي ديروز : 35
بازدید هفته : 1,099
بازدید ماه : 4,235
بازدید سال : 15,942
بازدید کلی : 649,754
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 54.92.164.184
مرورگر :
سیستم عامل :
امروز : پنجشنبه 29 شهریور 1397

درباره ما

آموزش تکواندو : فروش اولین بازی کامپوتری تکواندو ، اطلاعیه ها و اخبار تکواندو فارس ، اسامی و اصطلاحات ، مبارزه (کیوروگی)، فرم (پومسه)، هانمادانگ ، قوانین تکواندو ، عکس تکواندو ، کلیپ ورزشی - رزمی و تکواندو ، شکستن اجسام سخت (کیوکپا)، دفاع شخصی (هوشین سول)، بهداشت ، تغذیه ، مهارت در تکواندو ، بیوگرافی تکواندوکاران نامدار ،بازی تکواندو و...نهتانی این وب سایت قبلا در بلاگفا ، به نام تکواندو شیراز فعالیت میکرد .

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

نظرسنجي

به چه مطلب و موضوعاتی علاقه دارید ؟












سطح عملکرد سایت ؟





تبلیغات ویژه سایت






تدريس ورزش رزمي تكواندو (مبارزه)

تدريس ورزش رزمي تكواندو

آموزش تكواندو

آموزش خصوصي و عمومي هنر رزمي تكواندو زير نظر آقاي مرتضي زارع

مربي و داور رسمي فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران

آموزش مبارزه المپيكي تكواندو (كيوروگي)

آموزش فرم هاي استاندارد تكواندو (پومسه)

آموزش تكنيك هاي نمايشي و شكستن اجسام سخت (هانمادانگ)

آمدگي جسماني

 

آدرس باشگاه  :

شيراز - چهار راه هوابرد - منازل مسكوني شهداي هوابرد ارتش - باشگاه شهداي هوابرد


شماره هاي تماس با مربي : 09375397740 -09171152492

هنگام ارزیابی تعادل شناخت و درک دو عامل اساسی مهم است :

 انعطاف و قدرت در حرکت .

در انعطاف پذیری همزمان با حفظ تعادل و قبل از به کار گیری عضلات در نظر داشتن دامنه حرکتی ورزشکار در بخشهای مورد نظر بدن مهم است

به طور مثال اگر ورزشکاری در اجرای حرکتی تعادلی روی یک پا ایستاده و پای دیگرش جلوی بدن و در صفحه افقی به جلو یا پهلو کشیده شده و در نقطه مشخصی از حرکت تعادل خود را از دست دهد و مجبور شود گامی به جلو بردارد ممکن است این طور فرض شود که او در صفحه افقی تعادل مناسب ندارد اما اگر نگاه دقیقی به مفصل مچ پای وی داشته باشید می توانید دریابید که چرخش بیرونی آن مفصل ـ که کمتر از حد مناسب است ـ باعث از دست رفتن تعادل می شود و این امر توانایی انجام حرکت را محدود می کند.

قدرت نیز می تواند تعادل در حرکت را محدود کند . اگر عضلات قدرت نداشته باشند تا با کشش انبساطی از سرعت حرکت بکاهند ورزشکار احتمالا قادر نخواهد بود حالت بدن خود را حفظ کند و با چابکی تعادل خود را باز یابد و تغییر جهت بدهد .

بیاید برای مثال ضربه دولیو چاگی را مجسم کنیم ورزشکار برای اجرای ضربه باید پای خود را در حد کمی بالای سر بالا آورد و پای تکیه گاه خود را تا زاویه ۱۸۰ درجه نسبت به حالت اولیه بچرخاند اگرپای تکیه گاه کامل به سمت بیرون نچرخد ممکن است اشکالاتی نظیر زاویه داشتن بدن در هنگام اجرای تکنیک گرفته شود و اگر از قدرت کافی برای اجرای ضربه برخوردار نباشد ناتوانایی هایی نظیر مکثی کوتاه در هنگام باز شدن پا یا ثابت نگه داشتن بدن در هنگام اجرا یا ناتوانی در جمع کردن پا بعد از اجرا به نسبت جمع شده پا قبل از اجرا دیده شود از این نتایج اینگونه برداشت می شود که ورزشکار در اجرای تکنیک تعادل ندارد .

موضوع: مرتبط با فرم,

نویسنده:

تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391 ساعت: 16:55

نظرات()

تعداد بازديد : 581

به این پست رای دهید:

بخش نظرات این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی